در صورت نیاز به پشتیبانی میتوانید از ساعت ۸صبح الی ۱۶بعد از ظهر با کارشناسان ارتباط بگیرید

مزایا و معایب استفاده از گل و گیاه در اتاق خواب

مزایای استفاده از گل در اتاق خواب

مزایای استفاده از گل در اتاق خواب و همچنین معایب استفاده از گل در اتاق خواب، مبحثی که در این مقاله به طور کامل به آن می پردازیم.

معایب استفاده از گل در اتاق خواب

طبق یافته های علمی، گیاهان در طول شب اکسیژن موجود در هوا را جذب می کنند و دی اکسید کربن آزاد می کنند. بسیاری از افراد، بر طبق همین داده علمی، بر این باورند که نگهداری گیاهان در اتاق خواب برای سلامتی انسان مضر است، چرا که گیاهان اکسیژن موجود در هوا را کاهش می دهند و برعکس میزان دی اکسید کربن را افزایش می دهند که این امر تنفس در هنگام خواب را برای انسان دشوار می کند.

اما با تحقیقی گسترده تر مشخص شد، میزان دی اکسید کربن آزاد شونده گیاهان در شب هنگام، بسیار کم است و در مقابل دی کسید کربنی که یک انسان در هنگام خواب به فضای اطراف خود می فرستد، قابل قیاس نیست و بسیار بسیار ناچیز است.

فواید گل در اتاق خواب

مزایای استفاده از گل در اتاق خواب

مقایسه جذب اکسیژن توسط گیاه و انسان در طول شب

به هر حال در طی سال های متعدد، آزمایش های زیادی بر روی نحوه عملکرد گیاهان در طول شب صورت گرفت و مشخص شد که وجود گیاهان در اتاق خواب، نه تنها هیچ ضرری برای تنفس انسان به وجود نمی آورد ، بلکه بسیار هم سودمند است ، زیرا گیاهان در طول شب اکسیژن بسیار کمی را جذب می کنند و در عوض مقدار زیادی اکسیژن تازه در هوا آزاد می کنند که این اتفاق، خواب و تنفس راحت را برای انسان رقم می زند.

طی تحقیقات بعدی مشخص شد، گیاهان به طور جدی کاهنده استرس و تنش های روزانه هستند و با جذب صداهای موجود در فضا، انعکاس صداهای محیط را کاهش می دهند و سکوت کامل را در اتاق خواب برقرار می کنند.

مزایای گل در اتاق خواب

گیاهان مانند یک دستگاه بخور عمل می کنند

از دیگر مزایای استفاده از گل در اتاق خواب این است که، گیاهان مانند یک دستگاه بخور عمل می کنند و با ترشح رطوبت در فضای اتاق خواب، باعث تنفس راحت تر برای افرادی که دچار حساسیت، آلرژی یا مشکلات خواب هستند می شوند.

همچنین گیاهان، گرد و خاک موجود در هوا را کاهش می دهند و هر چقدر تعداد گیاهان در اتاق خواب شما بیشتر باشد، گرد و خاک موجود در فضای اتاق به کمترین میزان ممکن می رسد.

خواص گل در اتاق خواب

به طور کلی به جرات می توان گفت که گیاهان تصفیه کننده‌های طبیعی هوا هستند و در تمام طول شب برای ما اکسیژن سازی می کنند و مقدار ناچیزی هم دی اکسید کربن آزاد می کنند که در مقایسه با اکسیژنی که به فضای اطراف  وارد می کنند، بسیار ناچیز است و به راحتی می توان از این موضوع چشم پوشی کرد.

برخی گیاهان برای اتاق خواب مناسب نیستند

وجود گیاهان در اتاق خواب، علاوه بر زیباتر کردن محیط و حس سرسبزی و طراوتی که به اطراف و شخص بیننده القا می کنند، می تواند برای سلامتی روح و جسم انسان بسیار سودمند باشد؛ به همین دلیل توصیه می‌شود که افراد حتما در اتاق خواب خود، چند نوع گیاه اکسیژن ساز قرار دهند.

معایب گل در اتاق خواب

البته بسیار ضروری به نظر می رسد که قبل از مبادرت به این عمل، بهتر است مطالعه جدی بر روی انواع گیاهان و خصوصیات آنها داشته باشیم، تا بهترین نوع گیاه را بر طبق سلیقه و وضعیت بدنی خود برای قرار دادن در محل خوابمان انتخاب کنیم. برای کسب اطلاعات جامع تر و آشنایی با انواع گیاهان، پیشنهاد می کنیم مقاله “گل و گیاه مناسب اتاق خواب” را مطالعه فرمایید.

از دیگر معایب استفاده از گل در اتاق خواب این است که، برخی از گیاهان نمی توانند در اتاق های کوچک و کم نور زنده بمانند و برای ادامه حیات خود حتما نیاز به نور زیاد و مستقیم و محیطی بزرگتر دارند.

معایب استفاده از گل در اتاق خواب
مزایای استفاده از گل در اتاق خواب

سخن پایانی

گیاهان از دیر باز نقش حیاتی در زندگی ما انسان ها داشته اند و مهمترین مزایای استفاده از گل در اتاق خواب و شاید هدف از خلقت شان تولید اکسیژن و تصفیه‌کنندگی هوا می باشد. گیاهان بی تردید بر ارتقای کیفیت خواب، تنظیم فشار خون، کاهش علائم افسردگی، کاهش مشکلات تنفسی  و به طور کلی سلامت عمومی بدن ما تاثیرگذار هستند و نگهداری از آنها در منزل و به خصوص اتاق خواب برای انسان مفید است .

محبوب ترین محصولات

جدیدترین مطالب بلاگ

نویسنده

ریحانه مختاری

تاریخ

17 آذر 1400

نویسنده

ahmadi

تاریخ

05 شهریور 1403

نویسنده

ahmadi

تاریخ

08 مهر 1403