در صورت نیاز به پشتیبانی میتوانید از ساعت ۸صبح الی ۱۶بعد از ظهر با کارشناسان ارتباط بگیرید

سبک های مناسب برای دیزاین اتاق خواب

دیزاین اتاق خواب

دیزاین اتاق خواب یکی از مهم ترین اقدامات برای چیدمان ، طراحی و دکوراسیون در هر خانه است؛ زیرا اتاق خواب مکانی برای به دست آوردن نیروهای از دست رفته در طول روز و بازیابی مجدد جسمی و روحی برای هر انسانی به شمار می رود. چیدمان اتاق خواب باید بر اساس سن، جنسیت و سلایق فردی انجام بگیرد و در هرصورت باید به گونه ای باشد که آرام بخش بوده و تاثیر مثبت بر روحیات اشخاص  داشته باشد.

اهمیت رنگ آمیزی دیوارها برای اتاق خواب

رنگ دیوار اتاق خواب؛ مهم ترین رکن برای طراحی اتاق به شمار می رود. معمولا برای رنگ امیزی اتاق خواب از رنگ های ملایم و ساده بسته به سبکی که مد نظر داریم ، استفاده می شود. سبک های مختلفی برای دیزاین اتاق خواب در نظر گرفته می شود که در این مقاله به رایج ترین نوع این سبک ها می پردازیم:

دیزاین اتاق به سبک کلاسیک
دیزاین اتاق خواب کلاسیک

دیزاین اتاق خواب به سبک کلاسیک:

همانطور که از نام گذاری این سبک مشخص است، سبکی معمولی است که در همه برهه های زمانی طرفداران خود را داشته است. در این سبک معمولا دیوارها با رنگ ساده و ملایم رنگ امیزی می شوند و ست خواب به صورت اشرافی و بزرگ با دو آباژور در دو طرف تخت با اینه بزرگ انتخاب می شود و تجملات و تزیینات مطابق با سلیقه افراد در این فضا پیاده سازی می شود.

در این سبک معمولا از تقارن استفاده می شود و از هر شی دو عدد در این اتاق قرار می گیرد. به طور خلاصه می توان گفت سبک کلاسیک سبکی پر از تزئینات بی شمار است؛ حتی سقف اتاق خواب در طرح کلاسیک گچ کاری یا نقاشی‌شده است و انواع تنالیته‌های رنگی برای این سبک مناسب هستند.

دیزاین اتاق به سبک مدرن
دیزاین اتاق خواب به سبک مدرن

دیزاین اتاق خواب به سبک مدرن:

نقطه مقابل سبک کلاسیک، سبک مدرن است. این سبک یکی از پر طرفدارترین سبک های طراحی دکوراسیون برای اتاق خواب است. در این سبک برای رنگ دیوارها از رنگ های ساده و خنثی مانند سفید و خاکستری استفاده می شود و این سبک به دلیل طراحی ساده و شیک ، برای هر متراژ اتاقی مناسب است.

سبک مدرن، سبک سادگی و پرهیز از وسایل و تجملات اضافی است. برای داشتن یک اتاق خواب به سبک مدرن باید فقط از وسایل ضروری استفاده کرد و برای رنگ دیوارها، ست خواب و روتختی هارمونی رنگ ها را در نظر گرفت.

دیزاین اتاق به سبک معاصر
دیزاین اتاق خواب به سبک معاصر

دیزاین اتاق خواب به سبک معاصر:

سبک معاصر نقاط مشترک زیادی با سبک مدرن دارد، اما با ایجاد خطوط منحنی، صاف یا زیگزاگی در نقش دیوارها یا ست روتختی می توانید سبک معاصر را از سبک مدرن جدا کنید. هدف اصلی سبک معاصر ایجاد سادگی  و آرامش است. رنگ‌های خنثی از جمله سفید، طوسی، قهوه‌ای روشن و مشکی؛ همچنین رنگ های تند مانند نارنجی و قرمز آجری از گزینه‌های انتخابی برای دیوارها در این سبک هستند.

در سبک معاصر هرگز از تجملات و یا وسایل تزیینی در اتاق خواب استفاده نمی شود و تنها ممکن است یک وسیله تزیینی که جنبه یادگاری دارد، برای تزیین دیوارها یا روی پاتختی ها استفاده شود. برای انتخاب ست تختخواب می توان از رنگ های بسیار ساده همانند سفید ، سیاه یا طوسی استفاده کرد و سپس رنگ ست روتختی را ساده و در عین حال متناسب با رنگ دیوارها و ست تختخواب انتخاب کرد.

دیزاین اتاق به سبک مینیمال
دیزاین اتاق خواب به سبک مینیمال

دیزاین اتاق خواب به سبک مینیمال:

اگر به دنبال سادگی مطلق هستید؛  تنها سبک مناسب شما سبک مینیمال است. اولین قدم برای طراحی اتاق خواب به سبک مینیمال، استفاده از رنگ‌های روشن به خصوص رنگ سفید و گاهی رنگ‌های خنثی برای دیوارها، بدون داشتن هیچ گونه پترن است.

پرده‌های نازک  و سبک در این سبک بیشتر به کار شما می‌آیند. شعار« هر چه کمتر بهتر » شعار سبک مینیمال است و هیچ گونه تجمل گرایی در این سبک دیده نمی شود.

معمولا با نصب یک تابلوی ساده و کوچک یا قرار دادن یک گیاه داخل گلدانی سرامیکی به این اتاق روح بخشیده می شود. فراموش نکنید اتاق های به سبک مینیمال معمولا از نور کافی برخوردار هستند.

اگر تمایل دارید در خصوص سبک مینیمال اطلاعات بیشتر و کامل تری کسب کنید، می توانید مقاله “اتاق خواب سبک مینیمال” را مطالعه کنید.

دیزاین اتاق به سبک مجلل
دیزاین اتاق خواب به سبک مجلل

دیزاین اتاق خواب به سبک مجلل

اگر تمایل به داشتن اتاق خواب رویایی، لوکس و شیک دارید؛ سبک مجلل یا لاکچری مناسب شماست. استفاده از وسایل تزیینی آنتیک و گران قیمت، مانند کالاهای ساخته شده از روکش طلا، برنج یا نقره نقش مهمی در مجلل شدن اتاق خوابتان دارند.

تخت خواب در این سبک باید در فضای مرکزی و کانون اتاق خواب قرار بگیرد و در دو طرف تخت معمولا آباژورهای لوکس و مجلل قرار می گیرند. دیوارهای اتاق خواب به سبک مجلل می توانند ساده و یا نقاشی شده باشند و به طور کل این دیزاین اتاق خواب باید به گونه ای باشد که وقتی وارد اتاق می شویم، شکوه و جلال آن را به وضوح مشاهده کنیم.

لازم به ذکر است که این سبک این روزها طرفداران زیادی ندارد و تنها برای عمارت های بسیار بزرگ و مجلل در اتاق خواب پیاده سازی می شود.

دیزاین اتاق به سبک سنتی
دیزاین اتاق خواب به سبک سنتی

دیزاین اتاق خواب به سبک سنتی

اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که به حفظ وسایل و تابلوهای قدیمی و یادگاری علاقمند هستید، می توانید با اجرای سبک سنتی، حال و هوای نوستالژی را به اتاق خوابتان ببرید. این سبک بیشتر در میان افراد میانسال طرفدار دارد و حال و هوای خاص و پر نشاطی دارد، چرا که در این نوع دیزاین برای اتاق خواب از پرده های رنگی و فرش های گلدار و پرنقش ونگار و پررنگ استفاده می شود و وسایل و اثاثیه قدیمی برای تزیین اتاق به کار می روند.

البته می‌توانید برای پرهیز از شلوغی بیش از حد و حفظ آرامش که مهمترین مشخصه هر اتاق خوابی است، از رنگ‌های زمینه‌ روشن‌ و یکدست برای دیوارها ، ست تختخواب یا روتختی استفاده کرد.

محبوب ترین محصولات

جدیدترین مطالب بلاگ

نویسنده

ریحانه مختاری

تاریخ

20 آذر 1400

نویسنده

ahmadi

تاریخ

18 شهریور 1403