در صورت نیاز به پشتیبانی میتوانید از ساعت ۸صبح الی ۱۶بعد از ظهر با کارشناسان ارتباط بگیرید

نکات مهم جهت افزایش طول عمر سرویس روتختی

افزایش طول عمر روتختی

افزایش طول عمر روتختی با توجه به چند نکته ساده

این روزها با توجه به شرایط سخت اقتصادی مردم تنها در صورتی اقدام به خرید می کنند، که واقعا به کالایی در منزل نیاز داشته باشند و خوشبختانه فرهنگ خرید محصولات باکیفیت در میان مردم افزایش یافته است؛ چرا که خرید کالاهای بی کیفیت برابر است با خرید مجدد که مشمول وقت و هزینه  گزاف می شود.

روتختی یکی از کالاهای ضروری برای منزل است که از خرید آن گریزی نیست. بنابراین هنگام خرید این کالای ضروری باید نخست به کیفیت آن توجه کنیم و بعد از خرید نیز نکاتی را برای افزایش طول عمر روتختی به کار بگیریم و رعایت کنیم .

عفر مفید سرویس روتختی دلمونت

افزایش طول عمر روتختی با شستشوی اصولی و درست

ملحفه و روتختی هردو جزو کالاهای خواب استهلاک پذیر هستند، که اگر درست و اصولی شسته بشوند، کیفیت و دوام خود را برای مدت بیشتری حفظ خواهند کرد و در غیر این صورت پس از مدتی کوتاه مجبور به خرید مجدد روتختی خواهید شد. تحقیقات نشان داده است مراقبت درست از ملحفه و روتختی می تواند تا حداقل پنج سال بر عمر آن بیفزاید.

سرویس روتختی از تکه های مختلف شامل روتختی، لحاف ،روبالشی و … تشکیل شده است ، که اگر به موقع شسته نشوند، علاوه بر اینکه زودتر از بین می روند، می توانند مشکلات پوستی به همراه داشته باشند؛ چرا که بدن انسان در طول شب به‌طور طبیعی عرق می کند و سموم و سلول‌های مرده پوست می‌ریزد؛ بنابراین روتختی به مکانی برای تجمع انواع باکتری‌ها ویروس‌ها تبدیل می شود، پس رعایت نکات مهم برای نگهداری ملحفه و روتختی ضروری به نظر می رسد.

افزایش طول عمر روتختی
افزایش طول عمر روتختی

ماشین لباسشویی بهترین گزینه برای شستشوی سرویس رو تختی

ملحفه نقش یک محافظ را برای سرویس روتختی برعهده دارد و باعث تمیز ماندن‌ ونفوذ نکردن میکروب ها به آن می‌شود. توصیه و تحقیقات پزشکی حاکی براین است که شستشوی هفتگی ملحفه‌ها می تواند مانع انواع آلرژی‌های پوستی و تنفسی در انسان شود.

شست و شوی انواع ملحفه با ماشین لباسشویی بسیار اصولی تر از شستشوی دستی است؛ زیرا در شست‌وشو به روش دستی به علت سنگین شدن وزن ملحفه‌ها پس از خیس شدن، آب‌کشی صحیح انجام نشده و  مواد شوینده در تار و پود ملحفه باقی می ماند، که از طرفی باعث آلرژی و ایجاد حساسیت‌های پوستی و از سویی دیگر باعث پوسیدگی زود هنگام ملحفه ها می‌شود.

افزایش طول عمر روتختی
افزایش طول عمر روتختی

به کارگیری درجه حرارت  مناسب برای شستشوی روتختی

گاهی اوقات ملحفه رو تختی به علل گوناگون لکه دار می شود؛ که بهتر است برای از بین بردن لکه ها قبل از انداختن در ماشین لباسشویی اقدام کنیم و برای لکه زدایی از محصولات گیاهی فاقد کلر، فسفات و رنگ استفاده کنیم. تجربه نشان داده است، برخی از روش‌های خانگی برای از بین بردن لکه مانند استفاده از سرکه سیب همراه با آب یا جوش‌شیرین می تواند به از بین بردن لکه‌های مقاوم و سرسخت کمک ‌کند.

نکته مهم دیگری که باید برای شستشوی و کمک به افزایش طول عمر روتختی آن مورد توجه قرار بگیرد، انتخاب درجه حرارت مناسب برای شست و شو است . درست است که با توجه به تکنولوژی‌ روز دنیا استفاده از آب سرد برای شست‌وشوی ملحفه‌ها مقرون به صرفه می‌باشد؛ اما در بسیاری از مواقع لکه‌های رنگ و پروتئین با آب سرد از بین نمی‌ روند.

افزایش طول عمر روتختی

دمای بالای آب باعث پوسیدگی ملحفه روتختی می شود

برای پاک کردن انواع لکه‌های روغن و لوازم آرایشی حتما باید از آب ولرم استفاده کرد و برای ملحفه‌ سرویس روتختی افراد بیمار حتما باید از آب با دمای گرم استفاده کرد، تا میکروب‌ها کاملا از بین بروند. توجه به این  نکته الزامی است که دمای بالای آب می‌تواند باعث ریزش و پوسیدگی تار و پود ملحفه‌ها شود ؛ بنابراین نمی توان به دفعات از آب گرم برای شستشو استفاده کرد.

افزایش طول عمر روتختی
افزایش طول عمر روتختی

لزوم کاهش استفاده از نرم کننده و سفید کننده ها

بهتر است برای شستشوی ملحفه‌ها از مواد شوینده ملایم استفاده شود و همچنین میزان استفاده از سفید کننده‌ و نرم کننده ها به حداقل تقلیل پیدا کند ، زیرا این مواد صد در صد باعث کاهش عمر پارچه روتختی شده و از طرفی ممکن است در مرحله آبکشی این مواد به طور کامل از ملحفه‌ها خارج نشوند و باعث رشد باکتری‌ها شده و مشکلات پوستی به همراه بیاورند.

نکته مهم دیگری که به نظر می رسد باید به آن توجه کافی داشت، این است که برای شستن ملحفه‌ها باید از تنظیمات معمولی لباسشویی استفاده کرد ، تا پارچه روتختی بیش از حد چروک نشود و مجبور به اتوکشی نشویم، زیرا حرارت بالا باعث از بین رفتن  الیاف پارچه روتختی و کاهش عمر آن می شود.

افزایش طول عمر روتختی
افزایش طول عمر روتختی

لزوم عبور هوا در مکان نگهداری سرویس روتختی

مورد دیگر برای نگهداری از سرویس روتختی و فراهم نمودن شرایط برای افزایش طول عمر روتختی در نظر گرفتن مکان مناسب در کمد است، زیرا مکان های گرم، تاریک و مرطوب، محلی برای تجمع قارچ ها و باکتری ها هستند که اگر به ملحفه نفوذ پیدا کنند، باعث پوسیدگی و از هم پاشیدن تار و پود پارچه می شود . بنابراین کشوها و کمدهایی که هوا به‌ راحتی می تواند در آن‌ها جریان داشته باشد، یکی از بهترین مکان‌ها برای نگه‌داری ملحفه‌ها هستند.

روتختی دلمونت

در تولید روتختی های دلمونت از پارچه و الیاف با کیفیت استفاده شده که با دوخت اصولی و استاندارد باعث افزایش طول عمر روتختی می شود. همچنین با ضمانت ۱ ساله ثبات رنگ کالا، عدم پرزدهی و عدم تل شدن پارچه می توانید با خیالی آسوده از هرکجای کشور سفارش خود را به صورت اینترنتی در وبسایت www.delmont.ir ثبت کنید و در کمترین زمان ممکن درب منزل دریافت کنید.

جنس روتختی های دلمونت به شرح زیر می باشد:

  • پارچه رویه مخمل ابریشمی
  • جنس آستر و روکش تشک نخ پنبه ١٠٠٪ با لطافت و كيفيت بسيار بالا

درصورتی که نکات ذکر شده در این مقاله را شما در نگهداری و استفاده از روتختی رعایت کنید می توانید تا سال ها از داشتن یک سرویس روختی باکیفیت لذت ببرید.

محبوب ترین محصولات

جدیدترین مطالب بلاگ

نویسنده

ریحانه مختاری

تاریخ

15 آذر 1400

نویسنده

ریحانه مختاری

تاریخ

21 آذر 1400

نویسنده

ahmadi

تاریخ

08 مهر 1403