در صورت نیاز به پشتیبانی میتوانید از ساعت ۸ صبح الی ۱۷ بعد از ظهر با کارشناسان دلمونت تماس بگیرید

چند نکته کلیدی برای چیدمان اتاق کودک

اتاق کودک محلی است که کودکان معمولا روزانه بیشتراز هرجای دیگر وقت خودرا داخل آن میگذرانند وهمین امر باعث شده نحوه دیزاین و چیدمان اتاق کودک اهمیت زیادی پیدا کند. دکوراسیون اتاق کودک باید متناسب با سن و روحیات او باشد تا علاوه برایجاد حس امنیت، شادابی و آرامش راهم در فضای اتاق خواب به وجود بیاورد. رشد کودکان درچنین محیطی باعث میشود که شاد و سرزنده تر و با قوه تخیل بالاتری باشند وخلاقیت بیشتری داشته باشند و با توجه به اینکه معمولا بزرگترها  اقدام به چیدمان اتاق کودک میکنند باید اطلاعات کافی راجع به این مسئله داشته باشند.

فهرست محتوای مقاله

چیدمان اتاق کودک

1.بهترین مکان برای اتاق کودک

با توجه به روحیه لطیف کودکان و آسیب پذیری بالای آنان پیشنهاد میکنیم، بهترین اتاق منزل را برای کودکان دلبندتان در نظر بگیرید. در نظرگرفتن اتاقی که نورگیر نیست و روشنایی کافی ندارد ویا اتاقی که نزدیک حمام، دستشویی ویا آشپزخانه است،هرگز به عنوان اتاق کودک توصیه نمیشود.

2.رنگ مناسب برای اتاق کودک

اتاق خواب کودک باید به او روحیه ی شادابی ببخشد. اطمینان حاصل کنید که نوراتاق کافی باشد. سعی کنید که دیوار اتاق خواب کودک خود را آبی نزنید، چرا که این رنگ موجب افسردگی در کودک شما می شود و انرژی اورا تحلیل می برد. رنگ های روشن همچون زرد، صورتی کمرنگ و سبزروشن میتواند انتخاب خوبی برای رنگ دیواراتاق کودک باشد.

3.فضای اتاق کودک

هرچه فضای اتاق خواب باز و خالی از به هم ریختگی باشد کودک به همان میزان احساس آرامش بیشتری خواهد داشت و خلاقیت و قدرت تخیل او افزایش می یابد. با جمع کردن وسایلی که ممکن است کودکتان تا یک یا دو ماه دیگراز آنها استفاده ای نکند به چشم او استراحت بدهید.

4.تزئین اتاق کودک

میتوانید برخی ازعکس های قاب شده کودک خود را به دیوار ویا به تخته شاسی او بچسبانید. قاب عکسی از چهره خندان والدین پیشنهاد ویژه ما به شماست، وجود چنین عکس هایی از والدین نه تنها به لحاظ روحی و عاطفی برای کودک مناسب است بلکه باعث می شود کودک هر زمان چشم خود را باز میکند، چهره خندان پدرومادر خود را درمقابل خود ببیند.

5.کمی خلاقیت به خرج دهید

برای جذابیت بیشتر اتاق کودک، خلاقیت به خرج دهید و پایتان را کمی از استاندارد ها فراتر بگذارید، دیوار میتواند مکانی برای خلاقیت کودکان باشد، بنابراین میتوانید یک دیوار را تخته سیاه کنید تا کودکتان با آن سرگرم شود. زمانی که او بزرگ تر شد میتوانید به سادگی آن را رنگ کنید.