در صورت نیاز به پشتیبانی میتوانید از ساعت ۸صبح الی ۱۶بعد از ظهر با کارشناسان ارتباط بگیرید

گل و گیاه مناسب برای اتاق خواب

گل و گیاه مناسب اتاق خواب

گل و گیاه مناسب اتاق خواب می تواند شما را برای داشتن یک خواب راحت کمک کند. اتاق خواب محل امن و پناهگاهی آرام برای استراحت و به دست آوردن انرژی های از دست رفته بعد از گذراندن یک روز شلوغ است. شاید بعضی افراد به دلایل مختلف نتوانند خواب راحت و آرامی داشته باشند و یا به سختی به خواب بروند.

در این گونه مواقع افراد به روش های گوناگون به آرام سازی ذهن خود می پردازند. کتاب خواندن، گوش سپردن به یک موسیقی ملایم، مدیتیشن و … راه هایی برای به دست آوردن آرامش و داشتن یک استراحت دلچسب هستند؛ اما یک راه دیگر هم وجود دارد که بتواند خواب شیرینی را برای شما به ارمغان بیاورد و آن استفاده از گل و گیاهان مناسب کنار تختخواب شماست.

گیاه و گل مناسب اتاق خواب

گل و گیاه مناسب اتاق خواب

گل و گیاهان خواب آور با با افزایش اکسیژن و تصفیه هوا در هنگام شب، سموم و آلودگی ها را از محیط اتاق خواب شما پاک کرده و کیفیت خواب را دو چندان می‌کنند. البته همه گیاهان برای قرار گرفتن در اتاق خواب مناسب نیستند. در این مقاله به معرفی چند تا از رایج ترین گیاهان مناسب اتاق خواب می پردازیم:

گیاه برای دیزاین اتاق خواب

اسطوخودوس؛ یکی از خوشبوترین گیاهان مناسب اتاق خواب

اسطوخودوس در زبان لاتین به لاوندر معروف است. این گیاه با گلهای بنفش، زیبا و خوشبو سطح استرس را در بدن کاهش داده و سردردهای ناشی از خستگی و شلوغی روزانه را برطرف می کند.  از این گیاه در اتاق خواب کودکان و نوزادانی که در طول شب بیقرار هستند، استفاده می شود و هم چنین به خاطر رنگ بنفش و دخترانه ای که دارد، اغلب در اتاق خواب دختر بچه ها جایگاه ویژه ای دارد. این گیاه به نور زیاد و آب کم نیاز دارد و اصلا سمی نیست.

گیاه برای اتاق خواب

آلوئه ورا؛ یکی از شفابخش ترین گیاهان مناسب اتاق خواب

آلوئه ورا ، گیاهی که با تولید اکسیژن،  فضایی آرام بخش و امن برای داشتن یک خواب راحت ایجاد می کند و از خاصیت تصفیه کنندگی بسیار بالا برخوردار است. این گیاه کاملا درمانی بوده و برای اتاق خواب های پرنور استفاده می شود و از بین برنده استرس ،اضطراب، خستگی و سردردهای مزمن است.

آلوئه ورا جزء گیاهان سمی است و به هیچ عنوان مناسب برای اتاق خواب کودکان نیست. این گیاه به نور زیاد اما غیرمستقیم نیاز دارد و دیر به دیر به آب نیاز پیدا می کند.

گیاه مناسب اتاق خواب

پاپیتال؛ اکسیژن ساز قوی، گیاه مناسب اتاق خواب

پاپیتال که در زبان فارسی به عشقه معروف است، با افزایش اکسیژن وتصفیه هوا، علائم آلرژی را بهبود می بخشد و سمومی مانند؛ زایلن، بنزن و فرمالدئید را از بین می برد و به همین دلیل گزینه مناسبی برای نگهداری در اتاق خواب است و خوابی راحت، بدون استرس و انرژی زا را برای شما به ارمغان می آورد .

این گیاه سبز و زیبا علاوه بر خاصیت آرام بخشی که دارد، می تواند بر زیباتر کردن دکوراسیون اتاق خواب نقش بسزایی ایفا کند. پاپیتال گیاهی سمی است و به آبیاری هفتگی نیاز دارد.

گل برای اتاق خواب

اسپاتی فیلوم؛ گیاه مناسب اتاق خواب برای رطوبت رسانی

اسپاتی فیلوم یا سوسن صلح، با خاصیت رطوبت رسانی بالا و افزایش سطح اکسیژن برای استفاده در اتاق خواب بسیار روح نواز بوده و خشکی گلو و بینی را به خصوص در فصل های سرد کاهش می دهد. استفاده از این گیاه بسیار زیبا محیط را از یکنواختی خارج می کند و برای زیباتر کردن دیزاین اتاق خواب کاربرد بسیار مناسبی دارد. اسپاتی فیلوم گیاهی سمی است و به آبیاری منظم هفتگی نیازمند است.

گیاهان اتاق خواب

سانسوریا شمشیری؛ گیاه مناسب اتاق خواب کم نور

سانسوریا یکی دیگر از گیاهان اکسیژن ساز است که وظیفه دفع سموم در طول شب را بر عهده دارد و مهمترین مزیت این گیاه این است که به نور زیادی نیاز ندارد و برای اتاق خواب های تاریک مناسب بوده و طول عمر بسیار بالایی دارد و  می تواند مانند یکی از اعضای خانواده سال های سال در کنار شما سرسبز و زنده بماند. سانسوریا گیاهی سمی بوده و به آبیاری زیادی نیاز ندارد.

گیاهان مناسب اتاق خواب

پتوس؛ مقاوم ترین گیاه مناسب اتاق خواب

پتوس گیاهی بسیار سازگار با محیط، مقاوم و اکسیژن رسان است که می تواند در اکثر شرایط زنده بماند و سالیان سال در کنار شما زندگی کند. این گیاه به خاطر ظاهر زیبایی که دارد، می تواند یکی از گزینه های مناسب برای اتاق خواب شما باشد.

پتوس خیلی زود رشد می کند و به علت خاصیت روندگی که دارد، می تواند سرتاسر اتاق خواب شما را سرسبز و زیبا کند. از این گیاه همچنین به خاطر ظاهر سرسبز و زیبایی که دارد، در اتاق مطالعه نیز استفاده می شود. پتوس به نور متوسط و آبیاری کمی نیاز دارد و گیاهی سمی است.

گیاه مناسب اتاق خواب کم نور
فیلودندرون؛ گیاه مناسب اتاق خواب کم نور

فیلودندرون؛ گیاه مناسب اتاق خواب کم نور

فیلودندرون با خاصیت تصفیه کنندگی و ظاهر بسیار زیبا ، گیاهی بسیار مناسب برای اتاق خواب کم نور شماست. این گیاه برای زنده ماندن به نور زیادی احتیاج ندارد و با آبیاری متوسط آن می توانید سال های متمادی از داشتنش لذت ببرید. این گیاه بر خلاف ظاهر بسیار زیبای خود سمی است و  با

خاصیت تصفیه کنندگی و زیبایی خود تاثیر زیادی بر زیباتر کردن دکوراسیون اتاق خواب شما دارد.

گل مناسب اتاق خواب کم نور
شامادورا؛ گل مناسب اتاق خواب کم نور

شامادورا؛ گل مناسب اتاق خواب کم نور

یکی دیگر از گیاهان مناسب برای اتاق خواب های تاریک که خاصیت تصفیه کنندگی هوا را دارد شامادورا است. نگهداری از این گیاه بسیار راحت بوده و مقاومت بالای آن به شرایط محیطی باعث شده تا گزینه بسیار مناسبی برای اتاق خواب های کم نور باشد.

اگر نور خورشید اصلا به اتاق خواب شما نمی تابد، شامادورا به نور کم سازگار است و البته به رطوبت زیاد هم گرایش دارد؛ به همین علت از این گیاه در دستشویی های تاریک نیز استفاده می کنند.

گفتنی است علاوه بر گیاهان مذکور که جزو مناسب ترین گیاهان برای اتاق خواب هستند، گیاهان دیگری هم برای اتاق خواب استفاده می شوند که مجال پرداختن به همه آنها در این مقاله نیست. در مقالات بعدی دلمونت حتما در این مورد صحبت خواهیم کرد.

محبوب ترین محصولات

جدیدترین مطالب بلاگ

نویسنده

ریحانه مختاری

تاریخ

21 آذر 1400

نویسنده

ریحانه مختاری

تاریخ

15 آذر 1400