در صورت نیاز به پشتیبانی میتوانید از ساعت ۸صبح الی ۱۶بعد از ظهر با کارشناسان ارتباط بگیرید

ویژگی های اتاق خواب مینیمال

اتاق خواب سبک مینیمال

اتاق خواب سبک مینیمال یکی از انواع سبک‌های مدرن و جدید دکوراسیون داخلی است که به دلیل نیاز به امکانات کم و ساده بودن بسیار کاربردی بوده و و در سال های اخیر بسیار مورد توجه طراحان داخلی قرار گرفته و اغلب مردم به دلیل زیبا بودن ، کم هزینگی و کاربردی بودن به این سبک رو آورده اند.

اتاق خواب سبک مینیمال، سبک سادگی است

سبک مینیمالیسم؛ خیلی زود جای خود رادر میان طرفداران خود برای فرار از دنیای روزمرگی  ، آشفتگی و شلوغی با القای حس سادگی و آرامش باز کرد . این سبک مدرن برپایه سادگی ، خلوت بودن و پرهیز از قرار دادن اضافات در اتاق خواب پایه گذاری شد.

اتاق خواب به سبک مینیمال

در این سبک به جزئیات ساده بسیار توجه شده و پوشش دیوارها از هرگونه طرح و تجمل اضافی به دور بوده و برای نورپردازی  از نورهای طبیعی استفاده می شود و رنگ آمیزی دیوارها در این فضا با رنگ های خنثی و محدود انجام می گیرد. همچنین مواد اولیه مانند چوب ، شیشه و بتن برای ساخت فضاهای مینیمال به کار گرفته می شوند.

پرهیز از تجمل برای اتاق خواب سبک مینیمال

مهمترین ویژگی‌ برای داشتن یک اتاق خواب سبک مینیمال برقراری سادگی ، نظم و پرهیز جدی از هرگونه تزیینات و تجملات اضافی  و وسایلی است که واقعا کاربردی نیستند .

اتاق خواب ساده و خلوت

کفپوش ، دیوارها و پرده یک اتاق خواب مینیمال همگی ساده و به دور از طر ح های پیچیده یا رنگ های تند است. به کارگیری رنگ برای دیوارهای اتاق خواب سبک مینیمال بسیار متفاوت از رنگ آمیزی در سایر سبک‌های دکوراسیون داخلی است. مهمترین مشخصه این سبک هارمونی رنگ های ساده برای دیوار ، پرده ، مبلمان و فرش است.

برخورداری از نور طبیعی در اتاق خواب سبک مینیمال

یکی از مهمترین مفاهیم در سبک مینیمالیسم، داشتن نور طبیعی در اتاق خواب است ، به طوری که برخورداری از پنجره‌های بزرگ برای ورود نور طبیعی از ویژگی‌های بارز یک اتاق خواب مینیمال می باشد و علاوه بر آن استفاده از موادی مانند چوب، شیشه و پلی کربنات در وسایل اتاق خواب، باعث ورود و حرکت نور به  فضای داخلی اتاق خواب شده و فضا را روشن تر و ساده تر جلوه می دهد.

اتاق خواب مینیمال پرنور

همچنین می توان از نورپردازی‌های مخفی بدون انکه تجهیزات نور پردازی قابل مشاهده باشد در اتاق خواب سبک مینیمال استفاده کرد.

اتاق خواب مینیمال دخترانه

برای خلق یک اتاق خواب مینیمال دخترانه باید از ترکیب پالت‌های رنگی خنثی برای دیوارها استفاده کرد و سپس وسایل اتاق خواب را از رنگ هایی همچون صورتی ، خاکستری، سفید یا زرد انتخاب کنیم و یا برعکس دیوارها به رنگ شاد مانند صورتی ملایم و کمدها و ست روتختی به رنگ سفید ساده یا طوسی بسیار ملایم باشد. همچنین استفاده از کمترین مبلمان و دوری از هر گونه تجمل و تزیین اتاق را زیباتر و روح نوازتر خواهد کرد.

اتاق خواب مینیمال دخترانه

نکته مهم برای انتخاب مبلمان اتاق خواب سبک مینیمال برای دختران در هر سنی که باشند استفاده از مبلمان با رنگ‌های خنثی است.

اتاق خواب مینیمال پسرانه

اصل مهم در چیدمان دکوراسیون اتاق خواب مینیمال پسرانه، پرهیز جدی از قرار دادن وسایل و تزیینات اضافی در اتاق است. برای رسیدن به این مقصود بهتر است از تخت خواب های چندمنظوره استفاده شود تا اتاق فضای باز بیشتری داشته باشد و در عین حال فضا بزرگ تر جلوه کند.

اتاق خواب مینیمال پسرانه

با یک انتخاب هوشمندانه مطابق با سلیقه پسران، می توانید از رنگ های گرم و پرانرژی؛ مانند نارنجی، قهوه ای، طوسی، پررنگ یا آبی برای رنگ دیوارها یا وسایل و پرده استفاده کنید و به خاطر داشته باشید که حتما برای ملایم تر کردن فضا از رنگ سفید در دکوراسیون اتاق کمک بگیرید و دقت کنید که  اتاق احساس هماهنگی، نظم و تعادل داشته باشد.

 

اهمیت انتخاب رنگ برای اتاق خواب سبک مینیمال

در طراحی اتاق خواب مینیمال، انتخاب رنگ ‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ چرا که رنگ ‌ها می ‌توانند تأثیر مستقیم بر احساسات انسان داشته باشند و بر کیفیت خواب به واقع تاثیرگذارند. رنگ اصلی دیوارها برای اتاق خواب به سبک مینیمال می تواند ترکیب رنگ های ملایم و گرم و یا ترکیب دو رنگ ملایم باشد.

اتاق خواب مینیمال طوسی

همچنین می توان از رنگ های طبیعت مانند سبز و آبی برای افزایش حس آرامش استفاده کرد. البته بسیار مهم است که برای انتخاب رنگ در طراحی اتاق خواب مینیمال، به اندازه اتاق و نحوه نورپردازی به آن دقت کنید تا به این نتیجه برسید که رنگ های ملایم کارآمدتر هستند یا رنگ های روشن.

نتیجه گیری

در طراحی اتاق خواب به سبک مینیمال باید اقلام اضافی حذف شود و از عناصر ساده و کم‌ حجم برای ایجاد یک فضای آرام و مدرن استفاده شود. این سبک طراحی باعث خروج تنش های روزانه از جسم و روح انسان شده و حس تعادل و ارامش را به ارمغان می آورد. پس انتخاب سبک مینیمال برای اتاق خواب یک انتخاب کاملا هوشمندانه برای افرادی که سادگی و مدرنیته را در کنار هم می پسندند، می باشد.

محبوب ترین محصولات

جدیدترین مطالب بلاگ

نویسنده

ریحانه مختاری

تاریخ

21 آذر 1400

نویسنده

ریحانه مختاری

تاریخ

15 آذر 1400