در صورت نیاز به پشتیبانی میتوانید از ساعت ۸صبح الی ۱۶بعد از ظهر با کارشناسان ارتباط بگیرید

شست و شوی صحیح سرویس روتختی

شستشوی صحیح روتختی

شستشوی صحیح روتختی

آرامش و استراحت شبانه و خوابیدن در یک اتاق مرتب بر روی روتختی تمیز و خوشبو، بهترین احساسی است که بعد از یک روز سخت و پرمشغله می توان داشت. درست است که شستشوی روتختی به علت سنگین بودن آن کار آسانی نیست، اما انجام آن هر چند وقت یک بار بسیار ضروری به نظر می رسد. مدت زمان شستن روتختی بسته به نوع جنس فرق می کند؛ بنابراین برای شستن روتختی باید همواره به نوع جنس و دستور العمل شستشوی آن نوع پارچه توجه داشت.

شستشوی صحیح روتختی
شستشوی صحیح روتختی

روتختی را حتما باید در ماشین لباسشویی شستشو داد

برای شستن هر نوع روتختی به ماشین لباسشویی که دارای خشک کنی با  ظرفیت بالا باشد نیاز است. روتختی را حتما باید با آب سرد و مقدار کمی مواد شوینده، بدون استفاده از سفید کننده شستشو دهیم  و هنگام خشک کردن باید در خشک کن با حرارت کم خشک کرده و سپس روی بند رخت آویزان کنیم .

موقعی که ما برای اولین بار پس از خرید روتختی آن را از بسته بندی خارج می کنیم، به طور طبیعی کمی چین و چروک دارد ، اما بعد از اینکه چند روز روی تخت پهن باشد، چین و چروک ها  صاف می شوند.

زمان شستن روتختی

لزوم دقت در استفاده از لکه برها برای شستن روتختی

زمان شستن روتختی باید به این نکته توجه کنیم که گاهی ماشین لباسشویی و خشک کن های خانگی برای شستن روتختی کوچک هستند و موتور آنها آسیب می بیند. در چنین مواردی شستن روتختی را باید به خشکشویی های بیرون از منزل سپرد.

شستشوی لکه روتختی

برای پاک کردن لکه روتختی لازم نیست کل روتختی را شستشو دهید، بلکه می توانید فقط قسمت لکه دار را با پارچه ای نخی و مواد شوینده ملایم تمیز کنید. البته باید به خاطر داشته باشید زمان شستن روتختی از هر لکه بری که استفاده می کنید، طبق دستور العمل درج شده بر روی آن عمل کنید و  با اسپری کردن بر روی لکه و چنگ زدن و مالیدن پارچه از هر دو طرفی که  لکه وجود دارد، سعی بر زدودن آن کنید.

شستشوی صحیح روتختی
شستشوی صحیح روتختی

شستشو با آب گرم باعث ماندگاری لکه روتختی می شود

برای شستن روتختی به روش کاملا اصولی پس از اینکه روتختی را با مواد شوینده در ماشین لباسشویی شستشو دادید؛ برای بار دوم با یک چرخه سریع و بدون مواد شوینده ماشین را روشن کنید، تا اگر مواد شوینده در آن باقیمانده است کاملا از آن خارج شود. اگر قبل از شستشو، لکه ای بر روی روتختی مشاهده کردید؛ بهتر است اول با شستشوی دستی مبادرت به لکه زدایی کنید، سپس همه روتختی را در ماشین لباسشویی بیندازید، زیرا گرمای آب باعث ماندگاری لکه می شود.

شستشوی صحیح روتختی

برای استفاده مجدد از روتختی، بسیار مهم است که از خشک شدن کامل آن مطمئن شوید؛ به خصوص اگر لحاف را هم همراه تکه های دیگر شسته باشید، زیرا برای خروج رطوبت از لحاف زمان بیشتری نیاز داریم. برای این کار لازم است که دمای خشک کن روی حرارت کم یا متوسط باشد.

شستشوی صحیح روتختی
شستشوی صحیح روتختی

گرد و غبار روتختی را می توان جاروبرقی کشید

راهکار دیگر برای تمیز کردن روتختی قرار دادن آن در خشک کن ماشین لباسشویی بدون مواد شوینده و شستشو است؛ به نحوی که هر چند هفته یک بار یک ساعت روتختی را در خشک‌ کن با گرمای کم قرار بدهید، تا رطوبت ناشی از عرق بدن زدوده شود، اما برای از بین بردن گرد و غبار، حرارت بالا به مدت 20 دقیقه توصیه می شود. یک راهکار هفته ای دیگر، برای از بین بردن گرد و غبار سطحی، کشیدن جاروبرقی هر یک هفته یکبار بر روی روتختی است.

شستشوی سرویس روتختی

ظرفیت ماشین لباسشویی

نکته مهم دیگر برای شستشوی روتختی استفاده از ماشین لباسشویی با ظرفیت بالاست. اگر سایز ماشین لباسشویی شما برای شستشوی روتختی کوچک است، ممکن است هم ماشین لباسشویی شما آسیب ببیند، هم روتختی به طور کامل تمیز نشود.

انتخاب شوینده مناسب برای شستشوی روتختی

شوینده ای که برای شستن روتختی در ماشین لباسشویی استفاده می کنید، باید ایمن و ملایم باشد؛ یعنی مواد سفید کننده با آنزیم های قوی در آن به کار نرفته باشد. همچنین استفاده از نرم کننده ها می تواند مانع خشک شدن کامل لحاف بشود و به مرور زمان لحاف شما به مکانی برای رشد باکتری ها تبدیل شود.

برای خشک کردن روتختی هنگامی که آن را در خشک کن می اندازید، می توانید از توپ های خشک کن استفاده کنید، تا روتختی شما کمتر چروک شود.

شستشوی صحیح روتختی

در آخر شایان ذکر است که برای شستشوی صحیح روتختی باید به برچسب های شستشوی درج شده بر روی رو تختی توجه کنید، زیرا این برچسب ها اغلب نمایانگر دمای شستشو، نوع مواد شوینده و روش خشک کردن و نگهداری روتختی هستند.

محبوب ترین محصولات

جدیدترین مطالب بلاگ

نویسنده

ریحانه مختاری

تاریخ

21 آذر 1400

نویسنده

ahmadi

تاریخ

27 شهریور 1403