در صورت نیاز به پشتیبانی میتوانید از ساعت ۸صبح الی ۱۶بعد از ظهر با کارشناسان ارتباط بگیرید

ویژگی های یک سرویس روتختی کاربردی

ویژگی های روتختی خوب و کاربردی

ویژگی های روتختی خوب و کاربردی

در این مقاله قصد داریم به برخی از ویژگی های روتختی خوب و کاربردی اشاره کنیم، امیدواریم این مطلب مورد توجه و تایید شما عزیزان قرار بگیرد و همچنین در صورتی که ویژگی خاصی مد نظر شما هست در قسمت نظرات اعلام بفرمایید.

طی سال های اخیر چیدمان اتاق خواب و انتخاب سرویس روتختی زیبا و متنوع از اهمیت بیشتری برخوردار شده است و کارخانجات تولید کننده سعی بر تولید محصولات متنوع مطابق با سلیقه افراد مختلف و سبک های متفاوت دارند؛ به نحوی که همه افراد توان چیدمان مد نظر خود را داشته باشند. یک سرویس روتختی خوب و کاربردی ضمن زیبایی باید استاندارد های لازم را دارا باشد.

ویژگی های روتختی کاربردی

سرویس خواب

خرید سرویس خواب اولین قدم برای چیدمان اتاق خوب محسوب می شود ؛ که معمولا شامل تخت خواب، کمد کشویی، کمد قدی، میزآرایش، پاتختی، آینه ، صندلی و کمد است؛ که البته تکه های سرویس خواب متناسب با نوع آن که برای اتاق دو نفره ، تکی  یا سرویس خواب جوان و نوجوان فرق می کند.

انتخاب سرویس خواب بیانگر روحیات و سلایق هر شخص است  و سرویس های  خواب در طرح های و اندازه های متنوع و مدل های مختلف اعم از ساده، ، دو طبقه ، تخت تاشو  و غیره در کارخانه ها تولید می شوند؛ به طوری که همه افراد بتوانند سرویس خواب دلخواه خودشان را انتخاب و خریداری کنند.

ویژگی های روتختی خوب و کاربردی
ویژگی های روتختی خوب و کاربردی

سرویس روتختی

دومین قدم برای تکمیل و زیبایی اتاق خواب، انتخاب روتختی مناسب آن است  که علاوه بر زیباتر کردن سرویس خواب بر زیبایی کل دکوراسیون اتاق خواب  تأثیر بسزایی دارد؛ از همین رو انتخاب سرویس  روتختی از اهمیت بالایی برخوردار است و مهمتر اینکه در کیفیت خواب افراد تاثیرگذار است.

این یک امر طبیعی است که همه اشخاص هنگام خرید روتختی ابتدا به طرح و نقش آن توجه می کنند ؛ اما موارد دیگر مانند انتخاب جنس پارچه روتختی، رنگ متناسب با سرویس خواب و رنگ دیوار اتاق، سایز مناسب با انواع تخت خواب و تعداد تکه های سرویس روتختی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که در صورت دقت نکردن به این موارد نمی توان دوباره خرید روتختی را انجام داد، زیرا این کار علاوه بر زمان بر بودن مشمول هزینه اضافی می شود؛ بنابراین قبل از خرید باید به نکات ساده اما کاربردی توجه شود.

ویژگی های روتختی خوب و کاربردی
ویژگی های روتختی خوب و کاربردی

ویژگی های روتختی خوب و کاربردی

  • جنس پارچه روتختی:

اولین و مهمترین نکته در هنگام خرید روتختی ، توجه به جنس آن است که مناسب با آب و هوای محل زندگی افراد،  دمای بدن و طبع افراد و میزان حساسیت پوست ایشان باشد. معمولا انتخاب رو تختی با جنس کتان انتخاب درستی برای همه فصول و همه مناطق آب و هوایی است و از دوام خوبی هم برخوردار است ؛ اما به طور مثال افرادی که در مناطق بسیار سردسیر زندگی می کنند، بهتر است از رو تختی با جنس خز و پشم استفاده کنند.(در صورتی که تمایل دارید مطالب کامل تری در خصوص جنس پارچه روتختی مطالعه کنید، می توانید به مقاله “پارچه های مناسب برای روتختی” مراجعه کنید)

  • تکه های روتختی:

نکته دیگر انتخاب رو تختی در تکه های مختلف است ، مثلا افرادی که در مناطق بسیار گرمسیری زندگی می کنند در سرویس روتختی خود نیازبه لحاف ندارند و خرید آن یک خرید اضافی محسوب می شود؛ پس هنگام خرید باید به این موضوع توجه خاصی بشود  و برعکس آن برای برخی از خریدها مثل خرید سرویس روتختی نوزاد تکه های بیشتری همچون غلت گیر نوازد نیاز می شود.

ویژگی های روتختی خوب و کاربردی
ویژگی های روتختی خوب و کاربردی
  • سایز روتختی:

از دیگر ویژگی های روتختی خوب و کاربردی انتخاب سایز روتختی می باشد. انتخاب سایز روتختی نکته مهم دیگری است که اگر متناسب با سایز تختخواب نباشد ایجاد مشکل می کند.

مثلا برای تخت خواب دو نفره که معمولا در سایز 160 در200 است، روتختی مناسب آن سایز 200در220 می باشد تا اطراف تشک را پوشش دهد و برای تخت خواب نوجوان در سایز های تک نفره و یک و نیم نفره که استاندارد سایز آن ها 90در200 و 120در200 است؛ سایز روتختی 160در220 می باشد که اطراف تشک را به خوبی بپوشاند و تخت خواب های نوزادی که معمولا در سایز 70در130 و 80 در 180 تولید می شوند نیاز به روتختی با سایز 100در150 دارند که سطح رویی و اطراف تشک نوزاد را کاملا بپوشاند.

(جهت مشاهده سرویس های نوجوان بر روی “سرویس روتختی کودک و نوجوان” کلیک کنید)

ویژگی های روتختی خوب و کاربردی
ویژگی های روتختی خوب و کاربردی
  • رنگ روتختی:

رنگ روتختی از دیگر ویژگی های روتختی خوب و کاربردی است که می تواند بر دکوراسیون اتاق خواب تأثیرگذار باشد، چرا  که اتاق خواب مکانی برای استراحت ، تجدید انرژی و آرامش است؛ پس باید روتختی رنگ و طرح لطیف و آرامبخشی داشته باشد.

معمولا انتخاب روتختی با رنگ های کرم ، بژ و  نسکافه ای با دکوراسیون اغلب سرویس های خواب و رنگ اتاق ها هماهنگی دارد و آرامش خاصی به مکان مورد نظر می بخشد؛ اما اگر مایل هستید که در اتاق خوابتان هیجان بیشتری وجود داشته باشد از روتختی با رنگ های گرم مانند قرمز، زرد  و نارنجی استفاده کنید.

برای انتخاب روتختی دختران و پسران نوجوان می توان از رنگ های هیجان انگیز که باعث افزایش اعتماد به نفس می شود، استفاده کرد.

ویژگی های روتختی خوب و کاربردی
ویژگی های روتختی خوب و کاربردی

سرویس روتختی دلمونت:

مجموعه دلمونت همیشه در تلاس بوده محصولاتی عرضه کنند که تمام ویژگی های روتختی خوب و کاربردی با توجه به درخواست مشتریان عزیز را داشته باشد.

1- جنس پارچه روتختی:

جنس پارچه رویه روتختی ها مخمل ابریشمی و جنس آستر و روکش تشک نخ پنبه ١٠٠٪ می باشد. این ترکیب هم باعث نرمی و لطافت روتخی می شود و هم می توان به صورت چهار فصل از آن استفاده کرد.

2-تکه های روتختی:

تکه های سرویس روتختی دلمونت به دو حالت یک نفره و دو نفره ارائه می شود:

سرویس لحاف دونفره (٨ تكه) :

  • ۱عدد لحاف
  • ۱ عدد ملحفه تشک کشدوز
  • ۲ عدد رویه بالش لایت
  • ۲ عدد رویه بالش ست
  • ۲ عدد رویه کوسن

سرویس لحاف یک نفره (۵ تکه) :

  • ۱عدد لحاف
  • ۱ عدد ملحفه تشک کشدوز
  • ۲ عدد رویه بالش ست
  • ۱عدد رویه بالش لایت

3- سایز روتختی:

سایز سرویس روتختی های مجموعه دلمونت به طور استاندارد برای سرویس روتختی دو نفره: تشک 160 و 180 و همچنین برای سرویس روتختی تک نفره: تشک 90 و 120 طراحی شده است. درصورتی که تشک تخت شما ابعاد دیگری دارد هنگام خرید در قسمت توضیحات تکمیلی اعلام بفرمایید.

4- رنگ روتختی:

تنوع رنگی در سرویس روتختی های دلمونت به میزانی هست که با هر سلیقه و دکوراسیون اتاق خواب بتوانید مناسب ترین محصول را انتخاب کنید. با مراجعه به وب سایت www.delmont.ir می توانید تمام محصولات را مشاهده کنید.

ویژگی های روتختی خوب و کاربردی
ویژگی های روتختی خوب و کاربردی

در پایان به طور خلاصه باید گفت قبل از خریداری روتختی نکات زیر باید مدنظر قرار بگیرد:

توجه به طرح و نقش روتختی که بعد از مدتی شما را خسته نکند ، توجه به جنس و کیفیت پارچه روتختی، توجه به سایز تخت خواب، توجه به سایز روتختی، توجه به سبک و دکوراسیون منزل و توجه به تکه های روتختی. اگر از بین ویژگی های روتختی خوب و کاربردی مواردی هست که ما به آنها اشاره نکرده ایم شما در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

محبوب ترین محصولات

جدیدترین مطالب بلاگ

نویسنده

ریحانه مختاری

تاریخ

17 آذر 1400

نویسنده

ahmadi

تاریخ

05 شهریور 1403

نویسنده

ahmadi

تاریخ

18 مهر 1403