در صورت نیاز به پشتیبانی میتوانید از ساعت ۸صبح الی ۱۶بعد از ظهر با کارشناسان ارتباط بگیرید

پارچه های مناسب برای استفاده در روتختی

پارچه های مناسب برای روتختی

پارچه های مناسب برای روتختی مبحثی که در این مقاله به طور کامل به آن میپردازیم.

یکی از مهمترین وسایل برای اتاق خواب سرویس تختخواب و کمد و آینه است که انتخاب یک رو تختی زیبا و خوشرنگ و خوش جنس زیبایی این سرویس را دو چندان می کند. اگر رنگ و جنس رو تختی با پرده اتاق خواب هارمونی داشته باشد؛ می تواند یک اتاق خواب رویایی و چشم نواز به ما ارایه دهد.

به طور قطع سرویس تختخواب بیشترین جلوه خود را از رو تختی می گیرد، بنابراین برای داشتن زیباترین دکوراسیون در اتاق خواب باید پس از تهیه سرویس تختخواب به فکر خرید رو تختی زیبا  و متناسب با رنگ اتاق باشیم. گذشته از این مقوله انتخاب رو تختی بر روی کیفیت خواب ما و صد البته سلامت روح و روان و پوست و موی ما  نیز تاثیر گذار خواهد بود؛که این نکته به طور مستقیم به جنس پارچه رو تختی ما مربوط می شود.

پارچه مناسب روتختی

پارچه های مناسب برای روتختی

پارچه های مناسب برای رو تختی انواع و اقسام متفاوتی دارند و نمی توان از هر جنس پارچه رو تختی تهیه کرد . رایج ترین انواع پارچه هایی که برای روتختی تولید می شوند عبارتند از :

  • پنبه ای
  • پلی استر
  • کتان
  • ابریشم
  • تنسل
  • مخمل
  • پشمی
  • اکریلیک
  • گلدوزی و زربافت

اما برای جواب این سوال که کدام نوع پارچه ها برای تهیه رو تختی مناسب هستند، باید به بررسی تک تک انواع پارچه های روتختی پرداخت.

پارچه پنبه‌‎ای:

پارچه های پنبه ای یکی از  بهترین انواع پارچه های مناسب برای روتختی هستند و مزایای زیادی برای تمامی گروه سنی دارند؛ زیرا هم در فصل سرد سال  و هم در فصل گرم قابل استفاده هستند. صد درصد نرم و راحت بوده و بهترین گزینه برای رو تختی نوزادان، کودکان و افراد با پوست های حساس هستند.

پارچه های مناسب برای روتختی
پارچه های مناسب برای روتختی

پارچه پلی استر:

پلی استر از الیاف مصنوعی تولید می شود. زیر و خشن است و در فصول گرم به شدن به پوست آسیب می رساند و هرگز برای کودکان و افراد حساس توصیه نمی شود، اما رنگ آن به مرور زمان تغییر نمی کند، چروک نمی شود و از استحکام بالایی برخوردار است.

پارچه های مناسب برای روتختی
پارچه های مناسب برای روتختی

پارچه کتان:

به گفته اغلب کارشناسان پارچه کتان، بهترین نوع جنس پارچه های مناسب برای روتختی محسوب می شود؛ چرا که مناسب برای تمام فصول و مستحکم و بادوام ، ضد حساسیت، و در برابر رطوبت و پوسیدگی مقاوم و ضد قارچ است. در چند نوع با ضخامت های متفاوت برای همه افراد در سنین مختلف هستند و از تنوع بالا و زیبایی برخوردار هستند.

برای نوزادان و کودکان و یا در فصول گرم و مناطق گرمسیری از کتان نازک استفاده می شود و به تبع سن و آب و هوا می توان از انواع مختلف آن استفاده کرد و معمولا پر طرفدارترین نوع پارچه رو تختی در نساجی ها پارچه کتان می باشد.

پارچه های مناسب برای روتختی

(جهت مشاهده سرویس خواب کودک به صفحه روختی کودک مراجعه کنید)

پارچه ابریشم:

پارچه های ابریشمی، گران‎ترین نوع پارچه های مناسب برای روتختی محسوب می شوند و از زیبایی چشم نوازی برخوردار هستند و جلوه خاصی به محیط اطراف خود می بخشند؛ اما حساس هستند و برای همه سنین نمی توانند مورد استفاده قرار بگیرد و بیشتر مخصوص اتاق خواب های مجلل می باشند و معمولا از قیمت بالایی برخوردار هستند.

پارچه های مناسب برای روتختی

پارچه تنسل:

این نوع پارچه  از فناوری‎ نانو ساخته شده و با محیط زیست بسیار سازگار است.  پارچه تنسل برای آن دسته از افرادی که دارای پوست های نازک و حساس هستند ؛ به خصوص نوزادان و کودکان ؛ انتخاب بسیار درستی است؛ ضمن اینکه این نوع پارچه از سطحی صاف و نرم و درخشنده ، دوام بالا و شست و شوی راحت برخوردار است.

پارچه های مناسب برای روتختی
پارچه های مناسب برای روتختی

پارچه مخمل:

این نوع پارچه لوکس و انتخاب خاص پسندان است و مناسب همه فصول نیست. معمولا افراد کمی طرفدار این نوع پارچه هستند، چون استفاده از آن همیشگی نیست و برحسب تغییر فصول باید رو تختی دیگری تهیه نمود که چون هزینه بر است ، معمولا عده کمی به خرید آن مبادرت می ورزند.

پارچه های مناسب برای روتختی

(جهت مشاهده سرویس خواب مخمل به صفحه روختی بزرگسال مراجعه کنید)

پارچه پشمی:

این نوع پارچه ، از پشم حیوانات تولید می شود و مناسب برای محیط‌ های سرد و فصول یخبندان است ؛ در نقاط سردسیر دنیا برخی از مردم از روتختی های پشمی استفاده  می کنند که البته افرادی که دارای پوست حساس هستند، در صورت تماس با این نوع پارچه‌ها دچار ناراحتی های پوستی و آلرژی می شوند و جز در برخی مناطق معدود افراد به  استفاده از این نوع پارچه توجهی نشان نمی دهند.

پارچه های مناسب برای روتختی
پارچه های مناسب برای روتختی

پارچه اکریلیک:

این نوع پارچه از الیاف مصنوعی  تولید می شوند. بسیار ارزان هستند و تنها مزیت آن چروک نشدن و دوام آن است که البته در برخی موارد این پارچه به مرور زمان گلوله گلوله می شود و از بین می رود.

پارچه های مناسب برای روتختی

پارچه گلدوزی شده:

معمولا برای گلدوزی بر روی پارچه های مناسب برای روتختی از  نخ‌های جنس پشمی استفاده می شود که چون بر روی پارچه های مرغوب مانند کتان گلدوزی می شود، این نوع پارچه برای رو تختی هم طرفداران خاص خودش را دارد و معمولا از قیمت بالایی برخوردار است.

پارچه های مناسب برای روتختی
پارچه های مناسب برای روتختی

پارچه زربافت:

پارچه‌‎های زربافت به پارچه هایی اطلاق می شود که در زمینه اش از نخ‌‎های طلایی و نقره‌‎ای استفاده می شود و گاهی دارای  طرح‎های برجسته و گل‎دار هستند و معمولا برای اتاق خواب های  بسیار مجلل مورد استفاده قرار می گیرند و بسیار گران هستند.

پارچه های مناسب برای روتختی

دیگر پارچه های مناسب برای روتختی

استفاده از پارچه‌‎های ترکیبی:

در شرایطی که امکان خرید پارچه های خالص از یک جنس برای خریدار فراهم نیست و خریدار توان خرید پارچه‌‎های صد در صد طبیعی را نداشته و از طرفی جنس الیاف مصنوعی را نمی پسندد ، می‌‎توان از پارچه های ترکیبی استفاده کرد.

به عنوان مثال پارچه‌‎های پلی استر پنبه هرگز چروک نمی‎شوند ؛ ضمن اینکه نرمی پنبه را دارا هستند.  از ویژگی های مثبت پارچه های ترکیبی می‎توان به قیمت مقرون به صرفه آن  اشاره نمود و اینکه معمولا این پارچه ها از دوام و استحکام خوبی برخوردار هستند.( جهت مشاوره در خصوص انتخاب و خرید روتختی با ما در تماس باشید.)

پارچه برای روتختی

نتیجه گیری

همانطور که در این مقاله بررسی کردیم، پارچه های مناسب برای روتختی انواع بسیار مختلفی دارند که باید با توجه به فصل ، آب و هوا ، گروه سنی فرد استفاده کننده ازسرویس روتختی ، توان مالی و  سایز سرویس خواب به خرید پارچه روتختی مبادرت ورزید و به طور قطع نمی توان گفت که کدام یک از انواع پارچه از دیگری بهتر هستند؛ بنابراین پیشنهاد می‌‎شود که بر اساس شرایط  و نیاز شخصی؛ ضمن بررسی ویژگی ها و نکات ذکر شده برای هر نوع پارچه، خرید رو تختی را برای خود انجام دهید.

محبوب ترین محصولات

جدیدترین مطالب بلاگ

نویسنده

ریحانه مختاری

تاریخ

21 آذر 1400